Artiklar på svenska

Artiklar på svenska

Content

Kronholm, Annette (2025)  AI i skrivundervisningen

Hellgren, Jan (2024) Svagare läsfärdigheter och högre förväntningar: Hur går det ihop?

Hellgren, Jan (2024) Matematikkunskaperna har försvagats, men vad har egentligen förändrats?

Frost, J. (2024) Om formell bokstavkunnskap og funksjonelle språkprosesser

Hellgren, Jan (2024) Fruktbart samarbete mellan bibliotek, daghem och skolor i Helsingfors

Slotte, Jolin & Hellgren, Jan (2023) Nyfiken på lättläst litteratur Intervju

Möller-Salmela, Agneta (2023) Boksamtalets metoder och möjligheter

Hellgren, Jan (2023) Tid och rum för läsning

Hellgren, Jan (2023) Hur läser vi egentligen? Och hur borde vi läsa?

Rytter, Charlotte (2022) Håll fast vid framställningsformerna!

Hellgren, Jan (2022) Klassiker för 10-åringar!? Hur är det möjligt?

Ingman, Jenny (2022) På läsande fot från småbarn till tonåring

Hellgren, Jan (2022) Har de unga blivit sämre på allt?

Möller-Salmela, Agneta (2022) Gårdagens, dagens och morgondagens hjältar

Huldén, Barbara & Sandell, Magdalena (2022) Läs framgångsrikt! – Nytt läsprojekt på yrkeshögskolan Arcada

Höglund, Heidi (2021) En värld full av texter

Hannus-Gullmets, Britta (2021) Skrivning med hjälp av en talande dator

Kronholm-Cederberg, Annette (2021) Projekt Skrivande skola – genrepedagogik skapar trygga och tydliga ramar för skrivande

Smith, Roger Noël (2020) Thinking through literature

Bollue, Kathleen (2020) Help! I can’t find a book!

Hansell, Katri & Björklund, Siv (2020) Att tidigarelägga finska som det andra inhemska språket – erfarenheter från småbarnspedagogik till förskola

Forsman, Lotta & Ek, Jenny (2020) Genreskrivande som del av nybörjarundervisningen i ett flerspråkigt klassrum

Kristmundsson, Guðmundur B. (2020) What is the role of parents when children are learning to read?

Stolt, Sofia (2020) En värld full av texter

Bylander, Helle Iben & Krogh, Trine Kjær (2019) Att undervisa barn med flera språk